tiistai 29. joulukuuta 2015

Joulu

Eilen kotiuduttiin reissulta Turun suunnalta. Me oltiin viettämäs joulua mun lapsuudenkodissa eli pikkumurun mamman ja pappan luona. Joulu meni oikein rennosti syödessä, porukalla lautapelejä pelatessa ja valvoessa.. Oonkin aina ihmetelly sitä kun loman jälkeen puhutaan et palataan virkeenä takas töihin/kouluun tms. niin mää kyl oon palannu jokaselt lomalta aina entistä väsyneempänä. Mä oon aina ollu sellanen yökukkuja mutta lomilla se vaan pahenee eikä näin iän karttues sitä enää tahdo jaksaa samanlai sit seuraavana päivänä. No, jospas sitä joskus löytäs tähänkin asiaan kultasen keskitien. ;)

Kyllä se vähän jännitti istua pukin syliin (etenkin kun oli tullu syötyä sen verran tuhdisti, vaikka kamera kyl jotenkin omituisesti leventää tota mun päätä.. en mä niin kauheesti kuitenkaa syöny, ehkä.. tai ehkä ihan vaa vähä ähkyyn muutamana päivänä.)

Pikkumuru pelkäs pukkia ihan toden teolla. Ensin yritettiin laittaa yksin istuu pukin syliin, mutta tuli niin kauhee huuto, että piti mennä äitin kans yhdessä. Läpyn kuitenkin suostu pukille antamaan vaikka sekin alko itkettää. Kävikös muilla muuten joulupukkia, jonka iho oli kärähtänyt punertavan ruskeeksi Kaliforniassa? Oli vissiin pukilla ollu onnistunut lomareissu kun oli niin nuortunu ja innostu jopa laulaa lurittelemaankin. Pukki oli myös niin vitsikkäällä tuulella, että koko porukka sai nauraa vedet silmissä.. Kuulema joulupukillakin on Instakramppi!


Lahjat ehti kuusen alta jo lähes hävitä ennen kun kerkesin käskyttää kuvaajana ollutta miestäni ottamaan niistäkin kuvan. Täytyy kyllä sanoa, että miehelläni on mielikuvitusta kun paketoi mulle osotetun lahjan mainoslehtisiin. (Eikä itse lahjakaan ihan noin iso ollut, sillä se oli laitettu pahvilaatikkoon, jossa yli puolet oli sanomalehtiä.. :D mutta lahjaan olin silti enemmän kuin tyytyväinen!) Kuusen alimmilta oksilta joulukoristeet nous yks kerrallaan korkeemmalle kun menossa mukana oli sen verran monta pientä innokkasta koristeiden ihastelijaa. Päästiinpähän edes jouluna kaikki helpommalla.



Pikkumurun paketeista paljastui mm. legopaketti ja yöpuku. Legoja pikkumurulla ei ennestään ollut ja niistä tulikin aivan ehdottommat suosikkilelut. Legot on kyllä sellasia, että niihin ihastuu aika helposti koko perhe. En tiiä kuka niillä on eniten innossaan rakennellu.. minä, mies vai pikkumuru. ;)

<3 Krisu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, ne piristävät aina!